ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2015    /     JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Żywiecki Browar ..    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

JASTRZĘBIE ZDRÓJ : Żywiecki Browar ..

W sobotę 30.05 2015 Zarząd zorganizował autokarową wycieczkę do Żywca. Liczne grono uczestników i sympatyków naszego Koła, poznało historię powstania Browaru Żywieckiego. Zwiedzanie Muzeum rozpoczynało się od sali Trzech Żywiołów, gdzie prezentowane są surowce potrzebne do produkcji piwa. Kolejne pomieszczenia zawierają eksponaty obrazujące sposób wytwarzania piwa na przestrzeni dziesiątków lat Pierwszą atrakcją był wehikuł czasu, który w jednej chwili przeniósł nas do momentu powstania żywieckiego browaru.. Aby oddać klimat epoki, w muzeum zrekonstruowano XIX – wieczną uliczkę i galicyjską karczmę, gdzie mogliśmy usiąść przy stołach. Duże wrażenie na nas zrobiła ekspozycja multimedialna z efektami dźwiękowymi oraz narracją sprawiając, że poczuliśmy się jak gdyby historia nas otaczała. Następną atrakcją cieszącą się dużym zainteresowaniem była możliwość gry w kręgle! Po zwiedzeniu muzeum degustowaliśmy piwo żywieckie i soczki owocowe. O godzinie 13.00 udaliśmy się na obiad do restauracji : „Coyot ”, gdzie między innymi „góralska kwaśnica” bardzo nam smakowała. Następnym etapem naszej wycieczki była wysoka na 39 metrów zapora na rzece Soła, w miejscowości Tresna, zbudowana nie tylko po to, by pozyskiwać energię, ale również, aby zapewnić turystom oraz okolicznym mieszkańcom atrakcyjne i ciekawe miejsce wypoczynku. Zajazd na Zaporze, gdzie niektórzy uczestnicy naszej wyprawy rozkoszowali się widokami Beskidu Małego, położony jest w najpiękniejszym i najbardziej atrakcyjnym terenie rekreacyjno-wypoczynkowym nad Jeziorem Żywieckim w Gminie Czernichów. I tak jak zwykle bywa na naszych wycieczkach… czas szybko zleciał, wycieczka dobiegła końca, a my w dobrych humorach wracaliśmy do domu….