ZARZĄD WOJEWÓDZKI
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     ARCHIWUM    /     Rok 2015    /     CIESZYN: Wizyta w stolicy .    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

CIESZYN: Wizyta w stolicy .

W dniach od 25.09 do 27.09 2015 r członkowie cieszyńskiego Koła Emerytów i Rencistów Policyjnych wraz z rodzinami i sympatykami przebywali na wycieczce w Warszawie.

Z Cieszyna wyjechaliśmy we wczesnych godzinach porannych. W drodze do Warszawy na jednym z parkingów zatrzymaliśmy się na wcześniej przygotowane śniadanie. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od krótkiego pobytu w Sejmie, gdzie z loży dla publiczności obserwowaliśmy obrady plenarne. Z Sejmu udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernika – jednej z najnowocześniejszych placówek w Europie wskazującej związki nauki z życiem codziennym. Stąd pojechaliśmy do jednego z hoteli.

Drugiego dnia zwiedzanie Łazienek Królewskich- spacer po parku, pod pomnik Fryderyka Chopina, amfiteatr i Pałac na Wyspie. Następnie przejechaliśmy autokarem Traktem Królewskim w kierunku Starego Miasta. Spacerując po Starym Mieście mieliśmy okazję zobaczyć Plac Zamkowy, kolumnę Zygmunta. katedrę Św. Jana, rynek Starego Miasta mury obronne i jeszcze wiele innych ciekawych obiektów. Zwiedziliśmy również wnętrza Zamku Królewskiego. Przeszliśmy na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego. Przed Grobem Nieznanego Żołnierza byliśmy świadkami zmiany warty. Intensywnie spędzony dzień zakończyliśmy udziałem w pokazie multimedialnym - światło- woda- dźwięk.

Ostatni dzień pobytu rozpoczęliśmy od podziwiania panoramy Warszawy z 30 piętra Pałacu Kultury i Nauki. W czasie wolnym odwiedziliśmy centrum handlowe - Złote Tarasy. Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego - muzeum oddaje klimat tamtego czasu, odtwarza atmosferę powstańczej Warszawy, pokazuje militarne dzieje 63 dni walki oraz codzienne życie cywilnej ludności Warszawy. Następnym i ostatnim etapem pobytu w Warszawie był Wilanów, gdzie odbyliśmy spacer po ogrodach przed letnią rezydencją króla Jana III Sobieskiego.