Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     Cieszyn Koła nr 26 Wycieczka na Lubelszczyznę     /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Cieszyn Koła nr 26 Wycieczka na Lubelszczyznę

Wycieczka na Lubelszczyznę 9-11.06.2023

W dniu 9.06.2013r, w godzinach porannych członkowie Koła nr 26 Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych w Cieszynie wraz z rodzinami i sympatykami udali się na trzydniową wycieczkę na teren Lubelszczyzny.

Po tradycyjnym już śniadaniu na przydrożnym parkingu wyruszyliśmy do pierwszego punktu wycieczki jakim było zwiedzanie w Wąchocku zespołu klasztorno-kościelnego cystersów z XII wieku. Odwiedziliśmy także pomnik słynnego sołtysa, który jest bohaterem wielu kawałów. Następnie udaliśmy się do Starachowic, gdzie w „Ekomuzeum -Muzeum Przyrody i Techniki” podziwialiśmy produkowane w Starachowicach samochody STAR oraz zachowany Wielki Piec z 1899r wraz z ciągiem technologicznym. Ostatnim punktem tego dnia było zwiedzenie Izby Regionalnej Czarna Płyta w Pionkach gdzie zapoznaliśmy się z historią oraz technologią produkcji płyt winylowych tłoczonych w firmie PRONIT do początku lat 90tych. Na zakończenie dnia pełnego wrażeń udaliśmy się do Nałęczowa, gdzie po zakwaterowaniu w Hotelu Energetyk i obfitym posiłku udaliśmy się na krótki spacer po uzdrowisku.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od wyjazdu do Kazimierza Dolnego gdzie zwiedziliśmy rynek z zabytkową drewnianą studnią, kościół farny, górę Trzech Krzyży, z której roztacza się malowniczy widok na położone u jej stóp miasto, runy kazimierskiego zamku i baszty. Ważnym elementem był także zakup regionalnego specjału: koguta drożdżowo-maślanego. Następnie udaliśmy się do Kozłówki, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Zamojskich - wnętrza pałacowe jednego z najpiękniejszych muzeów wnętrz w Polsce. Dzień zakończyliśmy wspaniałą kolacją grilową i wspólną biesiadą do późnych godzin.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, gdzie podziwialiśmy zgromadzone tam eksponaty: samoloty, śmigłowce, wyposażenie, umundurowanie, pamiątki itp. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Muzeum Jana Kochanowskiego w Czarnolasie by zapoznać się z pamiątkami po naszym wieszczu.

Do domu wróciliśmy w godzinach wieczornych, trochę zmęczeni ale zadowoleni i uśmiechnięci.