Zarząd Oddziału Wojewódzkiego
Stowarzyszenia Emerytów
i Rencistów Policyjnych w Katowicach
Jesteś tutaj Aktualności    /     Z kół terenowych...    /     Koła nr 26 Cieszyn Wycieczka do Opola    /     Tekst: Powiększ / Zmniejsz Drukuj stronę
Adres: ul. Lompy 19, 40-038 Katowice

Koła nr 26 Cieszyn Wycieczka do Opola

Wycieczka OPOLE.

W dniu 7 października 2023 roku członkowie Koła nr 26 Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych w Cieszynie wraz z sympatykami wzięli udział w wycieczce do Opola.

Wyjechaliśmy w godzinach porannych i po ok 1,5godz. jazdy zatrzymaliśmy się na parkingu by spożyć tradycyjne śniadanie w postaci kiełbasy na gorąco. Po śniadaniu udaliśmy się w dalszą drogę. Po dotarciu do Opola pierwszym punktem wycieczki był rejs statkiem OPOLANIN, podczas którego kapitan statku bardzo ciekawie opowiadał o ukształtowaniu koryta rzeki Odry oraz widocznych obiektach na brzegu. Po dopłynięciu do przystani na wyspie Bolko udaliśmy się do opolskiego ZOO. Bardzo ciekawym elementem zwiedzania ZOO był wydzielony fragment terenu, po którym jednocześnie poruszało się stado lemurów oraz zwiedzający co umożliwiało bardzo bliski kontakt z tymi zwierzętami, a nawet ich dotknięcie. Następnie udaliśmy się na wędrówkę z przewodnikiem po Opolskiej Starówce, gdzie zobaczyliśmy między innymi okazałą Katedrę, Ratusz, Aleję Gwiazd Polskiej Piosenki. Zwiedzanie Opola zakończyliśmy udając się do Opolskiego Amfiteatru, w którym mieści się Muzeum Polskiej Piosenki. Tam dzięki multimedialnej ekspozycji mogliśmy przenieść się w czasie do Pierwszego Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w 1963 roku oraz następnych. Do Cieszyna wróciliśmy w godzinach wieczornych.